Aneh! Burung Berkepala 2 Dan 3 Paruh



Alahai, aneh betul apabila kita mendengar burung yang berkepala 2 malah mempunyai 3 paruh. Kejadian ini adalah realiti sebenar yang berlaku di Northampton, England apabila sepasang suami isteri terdengar bunyi suara burung yang sangat sayu seolah-olah ingin meminta tolong di belakang rumahnya.
Bunyi yang tidak henti itu memaksa suami isteri yang di kenali dengan nama Mr Britt dan Mrs Britt menjenguk di halaman belakang rumahnya. Mereka terkejut apabila melihat ada seekor burung yang jatuh daripada sarangnya dan tambah terkejut lagi apabila burung tersebut berkepala 2 dan mempunyai 3 paruh.
Kesian dengan burung tersebut, mereka mengambil keputusan untuk menghantar burung itu ke The Royal Society for the Protection of Birds (RSPB) yang diringkaskan sebagai pusat perlindungan burung di England. Menurut pegawai perlindungan di pusat itu, kes-kes burung aneh yang direkodkan di pusat perlingdungan itu amat jarang sekali mungkin dalam 30 tahun sekali.

Menurutnya lagi, peluang untuk burung tersebut hidup amat tipis sekali memandangkan sturktur paruhnya yang tidak dapat berfungsi untuk mengambil makanan. Pihaknya akan berusaha memastikan burung tersebut dijaga dengan baik.

No comments:

Post a Comment

Download