Pemuzik jalanan dalam tong sampah ini beli anjing untuk jaga wangnya


IkadaNews - Seorang pemuzik jalanan di Suffolk yang melakukan aksinya di dalam tong sampah telah membeli seekor anjing untuk menjaga wangnya.

Charlie Cavey (31), bernyanyi dan bermain gitar sementara dirinya berada dalam sebuah tong sampah kecil di wilayah Cambridge.

Tapi dia tidak boleh melihat wangnya dari dalam tong sampah sehingga dia mempekerjakan seekor anjing berusia lapan tahun, Jack Russel, untuk berjaga-jaga.

"Saya memiliki masalah dengan orang yang selalu mengambil wang mereka tidak pernah menyedari saya berada dalam tong sampah dan mereka menganggap wang itu boleh diambil bebas," ujarnya seperti dilansirorang.co.uk,

"Sangat sulit sekali untuk selalu keluar dan masuk ke dalam tempat sampah ini jadi saya sekarang bawa Obi. Dia bekerja dengan baik dan hanya berdiri saja di atas tong sampah dan memperhatikan orang lalu lalang," lanjutnya.

Pada awalnya Cavey tampil di dalam sebuah tong sampah hanya sekedar lawak semata.

"Saya waktu itu melihat seseorang mengeluarkan sebuah tong sampah besi dan saya berfikir bahawa saya mungkin boleh masuk ke sana."

Charlie mengatakan bahawa dia selalu menarik perhatian orang kerana orang-orang selalu mencari tahu darimana asalnya nyanyian dia.

"Mereka dapat mendengar saya tapi tidak boleh melihat jadi mereka selalu berhenti dan cuba mencari tahu saya berada di mana," pungkasnya.

sumber : http://international.okezone.com

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Download