Inilah penyanyi seksi Serbia yang tak dibenarkan bernyanyi di Crotia


Penyanyi Serbia Svetlana Ceca Raznatovic mungkin tidak diterima di Croatia  untuk mengadakan konsert. Dikhuatirkan terjadi kekerasan. Polisi Croatia menganggap acara itu penuh dengan "risiko tinggi" dan mungkin melarang acara tersebut.



Alasan kekhuatiran itu kerana dia menikah dengan pemimpin terkenal dari pasukan paramiliter Serbia - Eljko Raznatovic "Arkan," yang didakwa oleh Badan Jenayah Antarabangasa  untuk Yugoslavia (ICTY) atas kejahatan yang dilakukan selama perang di bekas Yugoslavia (1991-1995) dan dibunuh pada tahun 2000.


Dalam kontroversi itu Ceca telah berhasil melakukan sesuatu tidak ada yang dilakukan sebelumnya  untuk menyatukan Croatia.

Milanka Opacic dari Sosial Demokrat sayap kiri Parti (SDP) mengatakan bahawa reaksi pertama untuk belajar tentang konsert mungkin adalah bahawa standard Croatia yang jauh ditinggalkan.

"Saya berfikir bahawa kita harus mempertimbangkan muzik yang dia rnyanyi, tetapi juga fakta yang suaminya," kata Opacic. Ketua Parti Croatia paling kanan dari Hak (HSP) mengatakan parti akan protes jika konsert itu diteruskan .



sumber :  borakkosong

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Download